"Veritas omnia Vincit"

2012. július 13., péntek

Villongások - avagy lesz-e belőlünk valami? III.


Némi (kényszer)szünetet követően, itt az ideje némi állapotfelmérésnek, miután az elmúlt napokban nagy vonalakban átrágtam magam mintegy 2-3 havi információhalmazon.
Nem, nem lett könnyebb semmi, és az új kormányzó formáció szinte semmilyen reményt nem látszik megvalósítani, sem az ígéreteiből, sem a "szükségesnek látszó" dolgokból. Szavazóit most már részint a személyes vonzalom (hogy ki iránt, az mindegy), részint egyfajta "hűség", és végül pedig az anyagi érdekeltség tartja egyben, a békemenet tábora is szétesni látszik.
Teljesen nyilvánvaló, hogy valamely kényszer hatására a kormányzó formáció erre ügyet sem vet, az ellenzék pedig már második éve világszinten gyakorolja a - legtöbbször hazugságokból, és személyes indulatokból összehabart, ámde következetes - lejárató sajtókampányát, minden követ megmozgatván arra, hogy a megmerevedett határok még keményebben álljanak, és ezeken most már legfeljebb erőszakkal hurcolható át bárki.
Ideológiailag nics mit számonkérni a kormányon - ilyet nem is ígértek, és jól is tették - viszont valamilyen minimális morál és értékkoherenciát azt igen, és ennek nyoma sem látszik. Olyan emberek kerülnek magasabb posztra, akikről szinte semmit nem tudunk, az a kevés, amit igen, az sem jó (legalábbis valamilyen - bármilyen - értékkoherenciába be nem illeszthetők). Kézzelfogható eredmények híján pedig ez semmiképpen nem igazolható.
Azt pedig már jól tudhatjuk, mivel jár a bizalom elvesztése, a morális - emberi támogatottság elveszítése. A kormány tehetetlenségi állapot felé sodródik, és láthatóan nincs is igénye arra, hogy ezt elkerülje. Ez semmi jót nem ígér számunkra, hiszen vagy valamely többletinformáció, vagy a szellemi inkonpetencia okán tehetnek ilyesmit, és az utóbbinak kicsi az esélye.
Anélkül, hogy végigelemezném az elmúlt két évet, rejtett és/vagy összett problémákat, folyamatokat tárnék fel (ezt megteszik majd mások), én arra próbálnék rávilágítani, milyen következmények elébe nézünk, amennyiben a jelen folyamatok gyökeresen nem változnak meg.

1, Ami látható már most
1.1, Bizalomvesztés - ezt nem kell külön magyarázni
1.2, Cselekvési tér beszűkülése - ez részint összefügg a fentivel, nagyobbrészt nemzetközi nyomás által (EU, IMF, stb.) jött létre, ebben az ellenzék szerepe vitatható, szerintem nagyobb erők állnak a háttérben
1.3, Gazdasági ellehetetlenülés - fentiek következménye, továbbá a kormány technikai beavatkozásainak dilettantizmusa is jól nyomon követhető.
1.4, Társadalmi ellehetetlenülés - gondolati és mentális határok kimerevítése, csalódás, szegénység, eszmei és morális zűrzavar - ebben a legnagyobb a kormány és az ellenzék személyes felelőssége

2, Ami következik
2.1, Első forgatókönyv
Teljes politikai és gazdasági elszigetelődés, visszabalkanizálódás, a társadalmi atomizáció felfokozódása, migráció. Ezt követően a közbiztonság minimális szintre süllyedése (nem polgárháború, rosszabb), helyi érdekcsoportok erőszakos hatalomátvétele, és a végén az ország maradék integritásának megszűnése: annektáció, katonai megszállás (jobb esetben valamilyen ENSZ vagy más békefenntartók által), a magyar nemzetiség szétesése, múlt végképp eltörlése, a magyarok eltűnése a mostani történelmi színpadról, dicstelenebbül, mint ahogy azt bárki is képzelné, legyen az ellenzéki vagy kormánypárti. És természetesen nyomor, éhezés, betegség, kiszolgáltatottság, kilátástalanság.
2.2, Második forgatókönyv
Betagozódás a világállami trendbe, bábkormány, külső törvények, politikai alávetettség. Ezt követően érvényesül a 2.1, pont.
2.3, Harmadik forgatókönyv
Részönnállóság megtartása, kísérlet a területi/gazdasági integráció megtartására erős hazai érdekcsoportok bevonásával. Ez késlelteti a 2.2, pont létrejöttét ismeretlen ideig. Ez lehetne a legnagyobb esély, feltéve ha sikerül addig "kihúzni", mig a világtrend változik, amire van némi esély. Ha nem változik (a világtrend), vagy nem sikerül, fenti forgatókönyv. Ha mégis sikerül kihúzni, akkor már eléggé ismeretlen a jövő ahhoz, hogy ne legyünk annyira borúlátóak.
Természetesen(!) a legnagyobb ellenállás a 2.3, pont megvalósításával szemben van, mind az ellenzék(DK, stb.), mind pedig a kormánypárt belső, rejtett ellenzéke(Ángyán vonal) részéről. 

Összességében tehát a kormánykritikám három részre tagolható:
1, Elveszített idő - ez a legkevésbé átlátható számomra, hogy mi volt eddig a komoly akadálya a központosítás fizikai részébe belekezdeni.
2, Elvesztegetett lehetőségek - ha a 2.3, a cél, még valami botcsinálta, ügyesen összekalapált ideológia is jobb lett volna, mint a saját tábor elbizonytalanítása.
3, Nyilvános dilettantizmus - elrontott tömegkommunikáció - nyilvánvaló hülyeségek pozitív színben való feltüntetése, összefügg a 2. kritikai ponttal.

Mivel politológus sem volnék, komolyabb érvekkel nehezen tudnám a sejtéseimet megindokolni, továbbá az előző kormányzatok felelősségét sem tartom most fontosnak felemlegetni, ez amúgy is elég nyilvánvaló. Megállapításom szerint is egy meglehetősen radikális szembefordulás adhat haladékot a további cselekvéshez a jelenlegi formában(2.3, forgatókönyv), ennek azonban csupán halvány jelei vannak, azok sem biztos, hogy erre utaló jelek. 


Egy biztos: nagy baj van.

Üdv. Misi

10 megjegyzés:

  1. Rendes gyerek vagy te! :-))
    Két alkalommal jelezték, hogy érdeklődtél, pontosan mi is történt Oleggel. Tulajdonképpen annyi, hogy ellehetetlenült a jósdában. Vannak szabályok, amiket nem szeretek áthágni. Egykoron laktam én már együtt Loxonnal, de kibaszott a teakörből. Nem sértődtem meg, hiszen pontosan tudtam, mi történt. Azt követően soha nem szóltam róla egy rossz szót sem. Tölgyről sem, vagy Tewtonról. Nálam ez alap. Sajnos Loxon és Tölgy, - mint kiderült - nem az az emberi kategória, akivel én bájologni tudnék. Annak meg mi értelme, hogy saját blogukban nyomorult cestodázzam őket naphosszat? :-)
    A fickó retteg tőlem és gyűlöl egyszerre, Tölgy meg szolidáris vele, mivel azonos értelmi és emberi kategória. (Lásd a Jó Tündér generálta esetet, ahol egy gyáva trógerként lapított.) Ezek azt hiszik, hogy engem Padilla érdekel, hogy miatta jöttem el. Egy lófaszt! Tőlem azt mond, amit akar, mivel tudom, hogy kicsoda.
    Úgy vélem, jó döntést hoztam, amikor távoztam. Mindenkinek jobb így. Tekintettel kellett lennem másokra. Én előre megmondtam Dodónak, hogy nem vagyok odavaló. Nem hitte el.
    Most képzeld ez ezt a szerencsétlen Loxon nicket, aki úgy mert beszólni, amikor már közöltem, hogy többet nem jövök . A jellemtelen kis pöcs még utánam vakkantott. Hihetetlen pitiánerség! Szóval ez van, a házigazdát nem lehet saját hajlékában inzultálni, nem illendő. Megemlíteném még Armagedeont. Róla sem gondoltam volna, hogy ennyire frusztrált és kisstílű. A többieket viszont bírtam. Még az engem állandóan basztató és nyilván nem kedvelő picurkát, és a képlet nevű tagot is.
    Az a helyzet, hogy nagy ez a blogzóna, jól elférünk majd egymás mellett. Az általam nem kedvelt személyek egyébként sem dugják ki az orrukat a saját vackukból. Nekem ott a mandicset és a mandiblog, ahol folytatom tovább az aknamunkát.:-)
    Ha gondolod, nézz be néha oda is, majd én megszólítlak, ne félj. :-)
    Ja, Oleg nyugdíjba vonult. Most leginkább Mr. Falafel vagyok újra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod Kedves Falafel, válaszolok majd én erre, amit írtál, de most még nem.
      Köszönöm türelmedet, válaszolok kisvártatva

      Törlés
    2. "Rendes gyerek vagy te! :-))"
      Kösz, mit tagadjam jólesik, asszem én is hasonlóképp gondolok Rád.
      "Két alkalommal jelezték, hogy érdeklődtél, pontosan mi is történt Oleggel. "
      Persze, hogy emlegettelek, elég régóta olvaslak különféle helyeken, különféle nick-mutációidban :-)
      "Tulajdonképpen annyi, hogy ellehetetlenült a jósdában."
      Szerintem nem ellehetetlenült, csak bizonyos dolgokban nem köt "kommunikációs kompromisszumot", de lehet, hogy téved. Magam sose éreztem szükségét a jósdában se a bájolgásnak, sem a folyamatos "cestodázásnak", sőt, a folyamatos, néha eröltetett kommunikációnak sem. Nincs minden dologról kialakult véleményem/nem rendelkezem kellő infókkal, és akkor csendben vagyok például. Nem érzk kényszert arra vonatkozólag, hogy minden beírást "véleményezzek" - így is elég szépen elvagyok ott. Téged, és a tőled olvasott aktivitási szokásaidból adódóan ez valóban "önkizárási ok" lehet, de azért fontold meg még egyszer.
      Amit pedig a konzervatívok.blogspot régi ügyeiről írsz, azt akkor sem tudom teljesen megérteni, hogy végigolvastam a történetet. Nézd, nem tudok hozzászólni ahhoz, hogy Ti, korábbi "munkatársak" egymást hogyan látjátok, vagy ítélitek meg, mert ebben nekem részem nem volt, nem gondolom azt, hogy bele tudnék szólni ebbe, pláne állást foglalni.
      "Megemlíteném még Armagedeont. Róla sem gondoltam volna, hogy ennyire frusztrált és kisstílű. A többieket viszont bírtam. Még az engem állandóan basztató és nyilván nem kedvelő picurkát, és a képlet nevű tagot is."
      Hehe, Arma külön műfaj, és nem egyszerű eset, még a kívülről látható korlátoltságaival együtt sem. Egy olyan folyamatnak a (szinte egyedüli) képviselője, néha a ló túlsó oldalára huppanva, amit én "tisztulás"-nak neveznék, azaz történeti TÉNYEK felett konszenzusra jutni. Jóllehet, sok érzelmi töltetet visz bele, és néha hebrencs is, de szerintem maga az irányultsága jó.
      A többiek pedig elférnek, hiszen jól érzik magukat :)
      "Az a helyzet, hogy nagy ez a blogzóna, jól elférünk majd egymás mellett."
      Ez így van, és remélem így is marad.
      "Nekem ott a mandicset és a mandiblog, ahol folytatom tovább az aknamunkát.:-)
      Ha gondolod, nézz be néha oda is, majd én megszólítlak, ne félj. :-)"
      Ezt meg reméltem is titkon :-)
      Amúgy olyan fá(k)ba vágtam a fejszémet, hogy önkontroll által csak néhanapján olvasom a blogokat, és válaszolgatok, ezek termelő egységek, és nekem példát kell mutassak :-) Ezért olyan ritkásak a megszólalásaim, és Téged is kérlek, ne vedd sértésnek, ha esetleg hetekig nem válaszolok, ez nem genyóságnak van szánva :)
      Üdv. Misi

      Törlés
    3. Nem gond, ha nem vagy aktív. Én a számítógép előtt élem az életem, ezért agilisabb vagyok.

      Azt mondod, szerinted meg kellett volna várnom, amíg Loxon kimoderál? Lehet. Szerintem semmit nem változtatott volna. Így meg magamtól döntöttem, és nem kellett saját hajlékában csúnyát mondanom rá.
      Loxonról egyébként biboldó mondott pontos kórképet: "A Loxon nick pl tipikus példája a meg nem értett, ezáltal sértett világmegváltó zseni szerepében tetszelgő hiú pojáca figurának."

      Armagedeont sajnálom. Őt nem akartam átkategorizálni, de muszáj volt. Hiába szeretem az agymenéseit, amelyek zöme minden logikát nélkülöz, mégis baromi érdekfeszítő, mint ember igen kicsinyesnek tűnik, és az nekem nem fekszik.

      Mindenki utál vagy kedvel másokat, én meg nem foglalkozom ilyenekkel. Alapból érdekesnek tartok mindenkit.Nem számít, hogy velem megegyező a véleménye, vagy teljesen eltér, hogy képes-e kompromisszumra vagy sem. Az számít, hogy képes-e elviselni mást, aki nem olyan, mint ő. A jósda ideológiájának formálói alapvetően elszeparáltan szeretnek létezni. Tölgy is, és Loxon is megpróbálta már másképpen, végül farok behúzva sunnyogtak vissza a sebeiket nyalogatni. Padilla ebben a tekintetben más. Ő gátlástalan, mert képes különbséget tenni virtuális és valóságos között. A nyomorult cestoda!:-)

      Amúgy a jósdában nem is cestodáztam. Különben is, Dodó már lenyúlta tőlem. Megvette a licencet.:-)

      Kellemes önmegtartóztatást! Amikor jössz, mindig szívesen látlak. :-)

      üdv

      falfel

      Törlés
    4. Na tessék, nem is nyúltam le... csak akkor használom, ha valami közös ismerősről van szó - eszem ágában sincs elorozni tőled ezt a kedves szófordulatot...

      TD

      Törlés
  2. Köszönöm a lehetőséget.
    Üdv:
    Érteni vélen de...akkor is:
    BUÉK!
    Lesz, ahogy puffan.
    abandi

    VálaszTörlés
  3. He-he-he, na csak hogy idetaláltam.
    Na és most, hogy negyedszerre is sikerült módosítani a nagyszerű, gránitszilárdságú, ércznél maradandóbbat? Most milyen a kép?
    Ja! és a rezsicsökkentés. Talán még fontosabb. Szelektálja a rohadt és még rohadtabb ellenségeinket(:D:D).
    Jósda? Nem lesz több?
    Néha lehetett tanulni belőle. Sok "nagytudású" is fölbukkant ott. Perzse ki-ki a maga szűrőjével szűrje a szűrnivalót az ilyesfajta okosságokból.
    üdv: Bánegressy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Brumi, a helyzet nem változott, amiket említesz, azok csak sallangok. Jósda van: http:/delphoi-josda.hu ide költöztünk az összes tudásunkkal :-DD
      üdv. Misi

      Törlés
  4. e2008926@drdrb.com
    30perc

    VálaszTörlés